Artikel zum Thema "Social Media" bei CIO.de

Wo IT-Chefs bei Social Media der Schuh drückt

Social Media und Recht: Wo IT-Chefs bei Social Media der Schuh drückt (Foto: auremar - Fotolia.com)
Social Media und Recht: Welche rechtlichen Fragen beschäftigen Anwender hinsichtlich der Nutzung sozialer Netzwerke? Ein Anwalt gibt die Antworten. » zum Artikel
  • Karin Quack
  • Silvia Hänig

Online Video Beats Social Media in the Enterprise

For all the mind share and interest directed at social media today it still does not measure up to the pervasive use of live online video in the enterprise. A new report by Wainhouse Research (commissioned by Ustream) determined that live online video for business purposes reached 1.12 billion total hours last year. » zum Artikel

Möglichkeiten und Grenzen bei Social Analytics

Social Media: Möglichkeiten und Grenzen bei Social Analytics (Foto: fotogestoeber - Fotolia.com)
Social Media: Mit Hilfe von Social Analytics wollen Unternehmen aus dem Netz erfahren, was ihre Kunden umtreibt. Doch die Systeme zeigen in erster Linie Stimmungslagen an. Für genauere Rückschlüsse bedarf es weiterer Analyse-Methoden. » zum Artikel
  • Markus Strehlitz

Why C-Suite Executives Need to Shine on Social Media

Like it or not, your behavior on social media says a lot about who you are and what you value in your personal and professional lives. Striking the right balance between being savvy and career-minded on social media is more important than ever before. » zum Artikel

How to Use Social Media to Improve Your IT Recruiting Strategy

In today's digital world, social media is everywhere. The technology has transformed almost every aspect of our lives -- from communication and collaboration to marketing and sales tocustomer engagement and service. » zum Artikel

So funktioniert Social Media Recruiting

Jobwechsel per Facebook, Xing und Co.: So funktioniert Social Media Recruiting (Foto: ag visuell - Fotolia.com)
Jobwechsel per Facebook, Xing und Co.: IT-Profis, die sich in sozialen Netzwerken bewegen, sind oft für einen Arbeitsplatzwechsel offen. Unternehmen und potenzielle Kandidaten klopfen sich hier gegenseitig ab, bevor es zu einer offiziellen Bewerbung kommt. » zum Artikel

Social Media Getting More Spontaneous and Less Personal

Social media is a fickle activity. The more we do it, the more our practices, attitudes and aspirations for its use change. While users generally play to the audience they're reaching on these channels, they're also gravitating from one outlet to another to stay fresh and engaged with the growing world around them. » zum Artikel

Social Media Management für Unternehmen

Der Sieben-Punkte-Plan: Social Media Management für Unternehmen (Foto: bloomua - Fotolia.com)
Der Sieben-Punkte-Plan: Dass Social Media heute weder Luxus noch Spielerei ist, sondern Pflicht für jedes Unternehmen, hat sich herumgesprochen. Doch wie sieht professionelles Social Media Management genau aus? Wir zeigen die wichtigsten Grundlagen. » zum Artikel
  • Stefan von Gagern

Die Social-Media-Erfahrungen der Stadt Ulm

Forschungsbericht: Die Social-Media-Erfahrungen der Stadt Ulm (Foto: Brian Jackson - Fotolia.com)
Forschungsbericht: Die Zeppelin Universität Friedrichshafen hat die Web 2.0-Aktivitäten der Stadt Ulm unter die Lupe genommen. Mit Externen geht schon viel, intern hapert es noch. » zum Artikel

Why security should monitor social media to prevent violence

The lone actor » zum Artikel

Die Social-Media-Strategie der Krones AG

ROI-Frage ist irrelevant: Die Social-Media-Strategie der Krones AG (Foto: Krones AG)
ROI-Frage ist irrelevant: Eine teure Abfüllanlage lässt sich wohl kaum über Facebook verkaufen. Der Maschinenbauer ist trotzdem aktiv. Social Media Officer Charles Schmidt erklärt warum. » zum Artikel

Smaller Businesses See Big Returns From Social Media

Small- and midsized businesses (SMBs) are routinely lauded for their big contribution to the U.S. economy. Now that social media has gained favor among these companies, their marketing efforts are adding social elements with increasing regularity and efficiency. » zum Artikel

Fashion Week's surprising scene-stealers: social media and sharing apps

Google Glass, the Moto X, and Samsung's Galaxy Gear have all appeared on runways at Mercedes-Benz Fashion Week, proving that tech and fashion are made for each other. But this spring, it's not gadgets that are stealing the spotlight at the semiannual spectacle. Social networks and sharing economy startups are getting in on the action, helping designers hawk their wares, get to shows, and show off ... » zum Artikel

How to simplify your social-media life

Social media such as Twitter and Facebook can serve many worthwhile purposes, both personal and professional. It can also turn into a huge time sink--not only distracting you from more useful pursuits, but also dragging you down psychologically, what with all the snarky remarks, intolerant posts, and general insanity the medium seems to induce. » zum Artikel

Social media at the Super Bowl: Forget the game, who won Twitter

As the San Francisco 49ers and the Baltimore Ravens clashed in New Orleans during Super Bowl 2013, a chance occurrence handed Oreo's team of social media strategists the opportunity to go viral. » zum Artikel

WPP advertising group improves social media management with Datasift

The WPP advertising group is improving its social media management with Datasift to support agencies such as Ogilvy and Mather, Young and Rubicam and JWT. » zum Artikel

Call centers as social media hubs

Contact centers are changing rapidly with the arrival of cloud technology and the ability to interact with customers over new social channels, including Twitter. The transformation has implications for everything from how companies deal with customers to the role agents play and how internal groups are best organized. Network World Editor in Chief John Dix caught up with the CEO of LiveOps, Marty ... » zum Artikel

Social media lockdown: 4 privacy features you won't find in your settings

You use a social network--at least one, maybe a few. Everyone does. You probably know all about your preferred network's privacy settings, enough to make sure that the whole world doesn't know your business. But if you're paranoid--aren't we all--you can find ways to lock down your privacy that go above and beyond even two-factor authentication. » zum Artikel

Evan Schuman: Hijacked by social media

A bizarre case of social networking coming up against local police has arisen in Massachusetts, where a 32-year-old Beverly man was jailed because Google+ sent an email using his name without his knowledge. Turns out Google+ sent it to the man's former fiancee, who had a restraining order against him, prohibiting all contact. » zum Artikel

Social-Media-Lügen automatisch identifizieren

Big Data Analytics: Social-Media-Lügen automatisch identifizieren (Foto: olly - Fotolia.com)
Big Data Analytics: Wie vertrauenswürdig viral über soziale Medien verbreitete Informationen wirklich sind, soll das EU-geförderte Forschungsprojekt "Pheme" an der privaten Wiener MODUL-Universität ergründen. » zum Artikel
  • Simon Hülsbömer
    Simon Hülsbömer
    Simon Hülsbömer verantwortet redaktionell leitend die Themenbereiche IT-Sicherheit, Web und Datenschutz. Außerdem betreut der studierte Media Producer ab und an die iPad-Ausgaben der COMPUTERWOCHE. Aufgaben als Online-News-Aushelfer, in der Traffic- und Keyword-Analyse, dem Content Management sowie die inoffizielle Funktion "redaktioneller Fußballexperte" runden sein Profil ab.

Wie Versicherungen 2020 arbeiten

Image, Apps, Social Media: Wie Versicherungen 2020 arbeiten (Foto: Lünendonk GmbH)
Image, Apps, Social Media: Versicherer setzen große Hoffnungen auf Apps. Dagegen zweifeln sie an Social Media und Mobile Business, wie Hartmut Lüerßen von Lünendonk in seiner Kolumne anhand von Studienergebnissen zeigt. » zum Artikel
  • Hartmut Lüerßen

Macht durch Social Media

Potenziale von Facebook, Twitter und Co: Macht durch Social Media (Foto: SSilver - Fotolia.com)
Potenziale von Facebook, Twitter und Co: Kaum eine IT-Entwicklung birgt solches Potenzial für Veränderungen wie Social Media. Die weltweit mögliche Kommunikation von jedem mit jedem zeigt vielfältige Wirkungen - gute wie schlechte. » zum Artikel
  • Jan-Bernd Meyer

When Marketing with Social Media, One Has to be a Little Wary:R. Balakrishnan

'You're my pumpkin, pumpkin, you're my honey bunny!' Three days after it was rolled out, this ad campaign snowballed into a contagious viral, gathering a million hits on Idea's website. » zum Artikel

What to Look for When Hiring Social Media Tech Talent in 2014

As social media evolves to become a major platform of engagement with your customers and partners in 2014, so, too, will the skillsets needed to make sure it's being used efficiently and effectively. » zum Artikel

Oracle thinks global with its social media analysis software

Oracle has broadened the number of languages its social media analysis software supports, in a bid to appeal to enterprises with operations and customers across the world. » zum Artikel

Skype's social media accounts targeted by hacker group

Skype said its social media properties were targeted, with a group styling itself as the Syrian Electronic Army appearing to claim credit for the hacks. » zum Artikel

From Twitter to Tinder: Social media's biggest hits and misses of 2013

Social media has invaded every aspect of our lives, and in 2013 that fact became more apparent than ever. Have a problem with a company Tweet at them to solve it. See a billboard on your commute to work Note the Facebook logo in the lower corner. Beyoncé announces the biggest album of the year where On Instagram, of course. » zum Artikel

Das große Missverständnis

Social Media und Unternehmen: Das große Missverständnis (Foto: Faysal Farhan - Fotolia.com)
Social Media und Unternehmen: Unternehmen geben Geld für Social-Media-Marketing aus, obwohl die Wirkung schwach ist. Sinnvoller wäre, Facebook & Co. zur Marktforschung zu nutzen. » zum Artikel

Symphony is a so-so social media manager that does wonders with pictures

Sometimes it seems there are more social network managers than social networks to manage. With big names such as HootSuite, Nimble, and Sprout Social, just to name a few, the field is getting crowded. Symphony brings better picture handling to the table. And that's about it.Symphony is a social media manager for Facebook, Twitter and LinkedIn that focuses on image updates.  All the usual features ... » zum Artikel

Die Macht des Geldes

King of Capital in Social Media: Die Macht des Geldes (Foto: dinostock - Fotolia.com)
King of Capital in Social Media: Man mag ja trefflich darüber streiten, wie real die sozialen Medien die Wirklichkeit widerspiegeln, Über eines dürfte es wenig Widerspruch geben: Einige der Unternehmen, die das Social Web wesentlich beeinflussen, haben richtig Geld. » zum Artikel
  • Jan-Bernd Meyer


Artikel zum Thema "Social Media" im IDG-Netzwerk
 

Welche rechtlichen Fragen beschäftigen Anwender hinsichtlich der Nutzung sozialer Netzwerke? Ein Anwalt gibt die Antworten.
Welche rechtlichen Fragen beschäftigen Anwender hinsichtlich der Nutzung sozialer Netzwerke? Ein Anwalt gibt die Antworten.
For all the mind share and interest directed at social media today it still does not measure up to the pervasive use of live online video in the enterprise. A new report by Wainhouse Research (commissioned by Ustream) determined that live online video for business purposes reached 1.12 billion total hours last year.